Friday, April 27, 2012

PENGALAMAN


Minggu ni saya mengajar kelas 4 E-mail sebagai tugasan latihan makro. Mereka ni degil sangt..tak nak dgr cakap..saya pun suruh berada dalam kumpulan. Alhamdulillah pada mulanya semuannya berjalan dengan lancar. semaasa nak buat pembentangan kumpulan...tiba-tiba sorang budak ni buat hal. Koyakkan kertas dan siap tumbuk sorang budak lain.. Aku suruh berhenti, alih-alih aku pula yang kena sound dengan dia..siap ugut lagi tu...

    "Cikgu jangan masuk campur..kalau tak dengan cikgu pun kena"

tergaman saya dengar budak itu cakap begitu. tak ada rasa hormat langsung dengan cikgu..tapi apa pun tak ada apa yang berlaku. nasib baik budak yang kena  tumbuk tu tak melawan dan tak ada cedera parah..semoga tuhan beri saya kekuatan dan ketabahan untuk pengajaran lain..

No comments:

Post a Comment